divendres, 2 de setembre del 2011

Epic 3 Plan-Castejon de Sos Ohhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!

El buffet per esmorzar no comença abans de les 8 aixi que primer hem posat tot en ordre i a l’hora en punt estàvem asseguts a taula per marxar tant bon punt haguem esmorzat. El menjador es ple de bikers, els 7 de Girona,el Salvador y L’Oria de Barcelona, l’Oscar y Carlos de Torre del Compte, El Xavi, Jordi i Albert de Sitges... l’esmorzar molt complert i variat. Sense dubte l’hotel Mediodia es el millor en que hem estat fins ara. Anem a buscar bikes i mentre fem la foto de sortida li cantem el Happy Birthtday al Pere que en fa 60, si senyor 60 i pedalant per aquestes muntanyes...

Iniciem la marxa a les 8:27, seguint la llera del riu fins a San Juan de Plan on farem les rampes duríssimes que hi ha dintre del poble fins arribar a la carretera que ens dura a la pista per pujar al Refugi de Viados a 1760 mts d’altitud i control 5 de la ruta. A mida que anem pujant el terreny fa la selecció. Les rampes mes dures estan en formigonades i el pis es bo així que es pedala be i es porta bon ritme. Entrem a la Vall de Chistau, el paisatge es bucòlic a la vora del riu Zinqueta. La rampa mes dura es localitza just abans del refugi que haurem de desfer en baixada. Allà ja es troba el Bridge que anima el grup amb el seus crits.
Al refugi`, el dit no para de tirar fotos, prenem una barreta i refresc per encarar la segona pujada del dia a la Basa del Avet a 1880 mts d’altitud desprès de tornar a baixar fins la cota 1490. Circulem per pista forestal boscosa paral•lela a la que hem pujat abans rodejant el Massís de Posets. Dona la sensació que desfàs tot el camí fet abans, però el paisatge es meravellós. Arribant a d’alt la collada van emergint els pics, mes alts. Impressiona la forma en que ho fan. El Bachimala,El Montó al Nord, el massis del Cotiella al sud, i mirant avall els pobles de Plan,Gistaín i la Vall de Chistau. Tot un luxe de panoràmiques.

El descens rapidíssim per pista bona fins a un trencall a esquerres per agafar un corriol a peu que ens porta a iniciar l’ultima pujada del dia fins al Refugi Marradetes, sostre d’avui a 2014 mts d’altitud i control 6 de la ruta. Anem pujant per un corriol en zig-zag durillo però ciclable i a l’ombra, cosa que s’agraeix. Desprès el corriol esdevé pista d’herba però molt millor que la pista principal que agafarem a falta de 5 kms i 500 mts d’ascens. Aquests últims son eterns cadascú puja al seu ritme buscant la millor traçada per esquivar el sol i els rocs. Una mitjana del 10% durant 5 kms fa que el cos necessiti anar canviant de postura a sobre la bici.
Al Refugi ens trobem l’Iñigo instigador de la Xtrem que esta dinant, i ens la recomana. 11 Kms de corriol de baixada, que substitueix la baixada per pista. A la Collada de la Bassa el Fernando havia trucat per reservar taula al refugi, son dos quarts de tres i hi ha gana. La resta de bikers s’han d’esperar. Amanida de pasta, llom amb carbassó a la beixamel i meló. Un menú molt complert i plats ben plens. Com no, el Bridge i el Som-ji son els que repassen les cassoles. A l’hora de pagar una mica mes i ho vomitem tot. 26 euros!!! La llunyania del lloc i la falta d’infraestructures no crec que justifiqui el preu.

Parlem amb els de Girona que fan la Xtrem. El Litus no pot carregar el track i el roadbook que portem es el de la normal, així que alguns de la colla que s’han decidit a seguir-la hauran d’anar junts amb el grionins. Finalment el Crus, el Bridge i el Litus son els atrevits. El Pagès es desdiu a ultima hora i lo de la Betty ha sigut un amago. I menys mal per que els corriols som molt tècnics i plens de pedra on inevitablement hi ha trams de bike a peu pels menys experts. Ens recordem del Xic i del Ramon fent la baixada, que haguessin gaudit com mai!!! El Bridge impressionant el Crus fa el que pot i al Litus sembla que li han rentat el cervell amb la rígida.

Arribem a Sahún els tres bikeapeueros junt amb dos gironins. Una mica de relaxament pels braços mentre esperem. EL Crus ja n’ha tingut prou i els de Torre del Compte també, així que decideixen arribar a Castejon per carretera. El corriol a partir d’aquí es una veritable trampa de bikers. Tram de bike a l’esquena per un torrent per on poc o molt hi baixa aigua i a mes es de pujada. Es fa difícil fins hi tot caminar. Son quasi 4 kms que davant el desgast que es porta en la etapa mes val oblidar. Mentre els altres set components dels bikeapeu que nomes tenien com a complicat un tram de corriol abans de Vilanova van buscant el camí.
Curiosament surten mapes i roadboks de totes les motxilles quan el Pc s’ha equivocat per no portar el track original. Sortint de Vilanova a 500mts a l’esquerra tenim la benzinera on s’ha de passar control a l’hotel Casa Arcas. A aquestes alçades qualsevol punt de refrigeri es bo. Coca Cola i en marxa. L’arribada a Castejon es per un sender molt ràpid on el Bridge sembla que porta motor, nomes el segueixen el Litus i dos de Girona.Arribant a Castejon el Botin encara esta amb roba de pedalar cosa que extranya al Litus. Fa poc que han arribat per la distracció a Vilanova.

Curiosament el primer en arribar ha estat el Crus!!! Hotel Pirineus control 8. Tots a la dutxa i a la terrassa a per la birra. El Litus baixa el roadbook per estudiar la etapa de dema i recomana bocates per no fer parades llargues ?¿?¿ Tots entesos i pla definit. Sopar dels bons, tracte familiar i bones instal•lacions a aquest Hotel. Recomanable 100%. El Pere ens acaba regalant final de festa amb cava, per celebrar la seva onomàstica. El Salvador i L’Oria, els de Sitges i els Torre del Compte també dormen en aquest hotel. Passejada pel poble per estirar i a dormir que dema toca bregar.

Dades de l'etapa Xtrem segons els GPS Litus :

Total Kms : 62,25
Total Ascens Acumulat + : 1953 Mts.