diumenge, 29 de juliol del 2012

Ni Romans Ni Andorrans Som Catalans

Si Catalans…. Tot i participar a la I edició de la Romànica encara no som Romans… Una pedalada força dura com així ho avalen els 95 Kms i els 2.500 mts d’ Ascens acumulat. Mes tècnica del que realment esperàvem per la presencia de forces corriols i trialeres, cosa que no ens ha de sorprendre coneixent els nostres amics de Navàs. I perfectament organitzada, avituallaments complerts, assistència en tot moment, amabilitat i somriures per tot arreu, fotografies a dojo… en resum un dia de BTT perfecte.

Els quatre “ Catalans” que hi varen participar s’ho varen passar d’allò mes be resseguint els camins i ermites Romàniques. Cada vegada que veiem un lletrera “ Ermita de…” sabíem que tocava posar el platet…i quan baixàvem tocava posar tots els sentits per no topar amb rocs i saltar pels aires…  Ruta complerta, exigent , molt diversificada i gens ràpida. Be tampoc anàvem de carreres així que vàrem gaudir tant com vàrem poder de la ruta, de la gent, i del bon ambient que va circular en tot moment  tant amb els ciclistes participants com amb els membres de l’organització. Senzillament ja esperem l’any que ve per tornar-hi… això si, millor que sigui en una altre època de l’any per que tot i que el dia no va ser dels calorosos es  va patir molt sobre tot a les hores centrals del dia.Es una ruta en que la calor pot fer estralls degut a la manca de zones amb ombra  si es continua celebrant al Juliol.

I Catalans, per que tampoc som Andorrans.La sortida compaginada amb els nostres col·legues de l’Esport Ciclista Manresa celebrada el 21 y 22 de Juliol ens va fer “bavejar” per la comunió de ciclistes (18 integrants),per l’experiència viscuda,per la bona organització de l'esdeveniment, per la qualitat del allotjaments malgrat ser un refugi de muntanya, pels paisatges fotografiats, per les rutes exigents, i complertes, pel bon rotllo la conya i demes que es va viure… en fi em passaria el dia escrivint i no acabaria de posar-hi adjectius,doncs realment s’ha de viure l’experiència per saber el que vàrem gaudir aquests dos dies.

El primer dia sortíem del Poble de Castellbò a 800 Mts d’altitud per coronar el Pic de L’Orri a quasi 2.500 Mts. Van ser 40 Kms ininterromputs de pujada amb quasi 2.000 Mts d’ascens acumulat amb rampes molt dretes que van fer avorrir a qualsevol. La baixada vertical i divertida. Primer per un corriol ràpid i després per una trialera mes tècnica, on vàrem patir la caiguda del dia. A pesar de les primeres males impressions , per sorttot va quedar en un ensurt i El Guile va poder pedalar al dia següent

L’endemà la ruta es presentava mes trencacames. Sortíem del Refugi de la Basseta a San Joan de l’Erm on havíem pernoctat a 1.700 mts d’altitud i amb una temperatura de 8 graus… quina rasca al mig del Juliol i comencem baixant… així que toquen manguitos i xubasqueros… però aviat ens els trauríem. La primera pujada al Coll de Conflent llarga… eterna amb unes rampes del mes pur estil bikeapeu. A dalt s’han tornem-hi. A 2.150 mts altre cop manguitos…per que tornem a baixar.  El dia abans havíem acordat retallar el tram que baixava fins a Os de Civis per mirar d’arribar una mica mes d’hora al dinar i així poder emprendre la tornada a casa a una hora mes digne.

Així que al coll de l’Aubaga continuem el camí direcció el Coll de Laquell  altre cop a 2.160 mts. Puja i baixa constant fins a la Creu del Ras de Conques on agafem un corriol que va bordejant diferents colls, el de les Mongetes,Solanell,Galliner,Turo Gros… fins que al km 50, per voler seguir el Track que dúiem ens va portar fora del camí a zona bikeapeu. Un quilòmetre i mig de pateo per no fer marxa enrere . No vàrem connectar amb el Gr que no s’havia d’haver deixat mai fins a Coll de Seix. Des d’aquí fins al final  tornem a gaudir de la BTT. Ens espera la dutxa un bon dinar amb xupitos inclosos, i el mal regust d’haver de tornar a casa…Qui no s’hagués quedat algun dia mes?

1. Hola Nois,

M'en alegro que ho passesiu molt be, que disfrutessiu de la bici tal y com ha de ser. També m'alegro que el Guile sortis força bé del ensurt, una mica de cures i endavant, tota la meva sort Guile i força al pedal.

petonets a tots i salutacions, sou uns crack's!!!

Bridge

2. Hola Bridge, del ensurt i dels cops ja ens anem sortint mica en mica.
    De la sortida a Sant Joan de l’Erm com que sembla que tothom que hi va participar en va gaudir força hi crec que n’ha quedat un bon record i sobre tot també pels que no heu pogut assistir aquest any, l’any vinent mirarem de repetir-ho si us sembla bé.
    Adéu companys i que tingueu bones vacances i els que aneu als Pedals d’ Occitània no correu i gaudiu-ne força que s’acaba molt ràpid, jejeje.
    Adéu.
    Pep.

3. Bikeapeu, cada cop us supereu més. Megasortides que us endrapeu.Bones vacas a tothom!!!
    Betty

Qualsevol comentari fora de to o irrespetuos serà esborrat directament sense previ avis per l'administrador del Blog.